Accueil

Médias

L'agence de communication MediaScope

Cinéma

Article précédent

Article suivant


PUBLICIS GROUPE : Publicis Groupe Acquires Leading Swiss Agency Spillmann/Felser/Leo Burnett

Publicis Groupe Acquires Leading Swiss Agency
Spillmann/Felser/Leo Burnett
Paris, July 4, 2011 ­ Publicis Groupe (EURONEXT Paris: FR0000130577) announced today that it has taken a majority stake in its longterm affiliate Spillmann/Felser/Leo Burnett, one of the biggest and most distinguished creative advertising agencies in Switzerland. Until now, Publicis Groupe has had a minority (40%) stake in the agency, and this transaction increases the Groupe’s participation to 100%. Spillmann/Felser/Leo Burnett will continue to align under the Leo Burnett global network.
Andy Stäheli, previously the agency’s Managing Director, will take over the company leadership from Peter Felser, and Peter Brönnimann succeeds Martin Spillmann as
Creative Director. Spillmann and Felser will withdraw from day-to-day business operations, and will remain members of the Executive Board. Andy Stäheli will now report to Giorgio
Brenna, CEO of Leo Burnett’s continental Western Europe region.
Founded in 2002, Spillmann/Felser/Leo Burnett is a full-service advertising agency based in Zurich, Switzerland. The agency employs nearly 80 communications professionals and provides the full range of advertising and communication services, including below-the-line and digital services. Key clients include ABB, Emmentaler Cheese, Fleurop, Lindt
Chocolate, Postshop, Switzerland Tourism, Switzerland’s Cantonal Banks, Swiss Life
(insurance) and Volvo.
Spillmann/Felser/Leo Burnett is the only Swiss agency to appear in the Top 3 on a national level for creative performance, earnings, as well as efficiency and reputation rankings. The agency is known for cross-media-campaigns and some of its popular campaigns include work carried out for Switzerland Tourism (« Mountain Cleaners », « Holidays without
Facebook »), Mammut (« Mary Woodbridge ») or the « SMS dialogues » for Swiss Telecom provider Sunrise (« Campaign of the year 2010 » awarded by trade magazine
« Werbewoche »). The agency has won 7 Cannes Lions for campaigns for Switzerland
Tourism, Sunrise, Migros Fashion (« Real singles in underwear »), the left weekly WOZ
(« WOZ buys UBS »), Cabaret Voltaire, Helvepharm (« The modest pharmaceutial company »).
Giorgio Brenna, Leo Burnett’s CEO Continental Western Europe Region, « Since its foundation in 2002 Spillmann/Felser/Leo Burnett has repeatedly impressed us with its creative power and how quickly it became the third largest agency in the country. The agency is one of our « Centers of Excellence » and underlines both our reputation as a creative network in Europe as well as the importance of great brand ideas for our clients. »
Andy Stäheli, CEO of Spillmann/Felser/Leo Burnett: « The Leo Burnett philosophy 100% matches our perspective on success-based communication. No other agency group
Page 1 of 2

Télécharger le communiqué
!:!iframe http://www.nextnews.fr/upload/fr/nextnews%5Fpublicis%5Fgroupe%5Fpublicis%5Fgroupe%5Facquires%5Fleading%5Fswiss%5Fagency%5Fspillmannfelserleo%5Fburnett%5F56089%2EPDF!:!

En partenariat avec NextNews

Partager :
Partager :
 



Retrouvez lemediascope.fr sur :
Retrouvez-nous sur Facebook     Retrouvez-nous sur Twitter     Retrouvez notre flux RSS     Abonnez-vous pour recevoir nos articles par mail.    

L'actu>>

Chaînes INFO : part d’audience mercredi 25 octobre + Cnews devant BFMTV + (« L’heure des Pros » / Ruquier 20h ( BFMTV)
France 2 audience  » Les Invisibles » / Le meilleur pâtissier » ( M6) / TF1 ( 4ème) + »La grande librairie » ( Annie Ernaux, Daniel Pennac)+ Quotidien /TPMP
Sondage Présidentielle 2027 : Marine Le Pen en tête devant Macron et Mélenchon ( 3ème)
Chaînes INFO : part d’audience mardi 24 octobre + ( « L’heure des Pros » / Ruquier 20h ( BFMTV)
M6 audience nouvelle saison « La France a un incroyable talent 2023 » ( Éric Antoine)/ «Alexandra Ehle » (Julie Depardieu) ( France 3) / TF1 ( 3ème) + Quotidien /TPMP + 20h ( TF1- France 2)
(Vidéo) Israël : Le député LFI Aymeric Caron demande un « cessez-le-feu immédiat » / Macron rencontre le président de l’Autorité palestinienne à Ramallah
(Vidéo) Israël : en larmes, Nadine Morano craque en direct en témoignant des horreurs vues sur place
Chaînes INFO : part d’audience lundi 23 octobre ( Cnews devant BFMTV) + ( « L’heure des Pros » / Ruquier 20h ( BFMTV)
(Vidéo) Israël / Hamas : Macron arrivé à Tel-Aviv pour apporter le soutien de la France / 2 femmes otages libérées par le Hamas
Chaînes INFO : part d’audience dimanche 22 octobre + BFMTV  » Pas tous les jours dimanche » / « 120 mn » / Cnews « 20h »  » L’Heure des Pros week-end »)/ LCI ( Darius Rochebin( 20h)+ France Info
France 2 audience « Les aventures de Rabbi Jacob » + 20h30 le dimanche ( Caroline Fourest)+ TF1 / France 2 ( 20h) + » Beau Geste » ( F2)
(Vidéo) Israël renforce ses frappes sur Gaza, Macron attendu mardi en Israël
BFMTV a interrompu ses programmes : des individus ont fait irruption pendant l’interview de Marion Maréchal
Chaînes INFO : part d’audience samedi 21 octobre 2023 + BFMTV 20h ( « 90 mn ») / « L’heure des Pros week-end » ( Cnews)/ LCI ( 20h)+ France Info
TF1 audience rugby Angleterre/Afrique du Sud ( 15-16) ( Coupe du monde) + France 2 ( 13h) Leila Kaddour / TF1« 50 minutes Inside » (Isabelle Ithurburu) / C l’Hebdo (Aurelie Casse) + 20h30 le Samedi ( Delahousse) + TF1 – France 2 ( 20h)
TF1 audience « 50 minutes Inside » (Isabelle Ithurburu) / C l’Hebdo (Aurelie Casse) / « N’Oubliez pas les paroles » ( F2) / M6  le journal 19h45
Coupe du monde de rugby : l’Afrique du Sud élimine l’Angleterre à 2 minutes de la fin et se qualifie pour une finale face aux All Blacks
Chaînes INFO : part d’audience vendredi 20 octobre + BFMTV 20h ( « 90 mn ») / « L’heure des Pros week-end » ( Cnews)/ LCI ( 20h)+ France Info
TF1 audience rugby Argentine/Nouvelle-Zélande ( 6- 44) ( 1ère demi-finale Coupe du monde) + TPMP (/ Quotidien + Delahousse / Coudray
Israël-Hamas : 2 otages américaines libérées par le Hamas sont arrivées en Israël