Accueil

Médias

L'agence de communication MediaScope

Cinéma

Article précédent

Article suivant


PAGESJAUNES GROUPE : Trading update on second quarter of 2011 and impact on financial targets for full-year 2011

Sèvres, 4 July 2011
Trading update on second quarter of 2011 and impact on financial targets for full-year 2011
PagesJaunes Groupe wishes to inform the market that the orders1 recorded by the Group in the second quarter of 2011 fell short of its expectations due to social unrest amongst the
PagesJaunes sales force in France, related to the introduction of a sales reorganisation project.
This project is currently being implemented and aims at supporting the resumption of growth in the company, particularly by enabling part of the sales force to specialise in certain business segments, and maintaining a continuous relationship with advertising customers across multiple channels. It is therefore a fundamental part of the rapid transformation of the Group, where the proportion of revenues generated by Internet activities rose from 38% in 2009 to 58% in the first quarter of 2011.
The Group wishes to state that this social unrest caused severe disruption to sales activity in
June, which will negatively impact the full-year 2011 results.
As of the end of June, the Group estimates that this social unrest will have an impact of around 20 million on its full-year revenues. Consequently, the Group wishes to state that it will be
Press Release unable to meet its targets of stable revenues and gross operating margin for full-year 2011.
About PagesJaunes Groupe
PagesJaunes Groupe is the leader in France in local advertising and information, generating consolidated revenues of over 1.1 billion in 2010. PagesJaunes Groupe’s services can be accessed in particular through fixed and mobile Internet, printed directories (the PagesJaunes and PagesBlanches directories), directory enquiry services by telephone and SMS (118008). PagesJaunes Groupe’s fixed and mobile Internet sites, primarily pagesjaunes.fr, mobile.pagesjaunes.fr, mappy.com and annoncesjaunes.fr, are visited by more than one Internet user in two in France each month.
PagesJaunes Groupe has a sales force of more than 2,100 sales advisers in France and Spain and provides a comprehensive range of advertising products for its 700,000 local and national advertising customers. With almost 540 million of Internet revenues in 2010, representing 48% of its consolidated revenues,
PagesJaunes Groupe is the largest European operator in terms of Internet advertising revenues.
PagesJaunes Groupe is listed on NYSE Euronext Paris – compartment A (PAJ). Information on PagesJaunes
Groupe is available at www.pagesjaunesgroupe.com 1
The orders are those of the Group excluding Editus Luxembourg. They correspond to orders invoiced during the period. 1/2

Télécharger le communiqué
!:!iframe http://www.nextnews.fr/upload/fr/nextnews%5Fpagesjaunes%5Fgroupe%5Ftrading%5Fupdate%5Fon%5Fsecond%5Fquarter%5Fof%5F2011%5Fand%5Fimpact%5Fon%5Ffinancial%5Ftargets%5Ffor%5Ffullyear%5F2011%5F56094%2EPDF!:!

En partenariat avec NextNews

Partager :
Partager :
 



Retrouvez lemediascope.fr sur :
Retrouvez-nous sur Facebook     Retrouvez-nous sur Twitter     Retrouvez notre flux RSS     Abonnez-vous pour recevoir nos articles par mail.    

L'actu>>

Sondage Présidentielle 2027 : Marine Le Pen en tête devant Macron et Mélenchon ( 3ème)
Chaînes INFO : part d’audience mardi 24 octobre + ( « L’heure des Pros » / Ruquier 20h ( BFMTV)
M6 audience nouvelle saison « La France a un incroyable talent 2023 » ( Éric Antoine)/ «Alexandra Ehle » (Julie Depardieu) ( France 3) / TF1 ( 3ème) + Quotidien /TPMP + 20h ( TF1- France 2)
(Vidéo) Israël : Le député LFI Aymeric Caron demande un « cessez-le-feu immédiat » / Macron rencontre le président de l’Autorité palestinienne à Ramallah
(Vidéo) Israël : en larmes, Nadine Morano craque en direct en témoignant des horreurs vues sur place
Chaînes INFO : part d’audience lundi 23 octobre ( Cnews devant BFMTV) + ( « L’heure des Pros » / Ruquier 20h ( BFMTV)
(Vidéo) Israël / Hamas : Macron arrivé à Tel-Aviv pour apporter le soutien de la France / 2 femmes otages libérées par le Hamas
Chaînes INFO : part d’audience dimanche 22 octobre + BFMTV  » Pas tous les jours dimanche » / « 120 mn » / Cnews « 20h »  » L’Heure des Pros week-end »)/ LCI ( Darius Rochebin( 20h)+ France Info
France 2 audience « Les aventures de Rabbi Jacob » + 20h30 le dimanche ( Caroline Fourest)+ TF1 / France 2 ( 20h) + » Beau Geste » ( F2)
(Vidéo) Israël renforce ses frappes sur Gaza, Macron attendu mardi en Israël
BFMTV a interrompu ses programmes : des individus ont fait irruption pendant l’interview de Marion Maréchal
Chaînes INFO : part d’audience samedi 21 octobre 2023 + BFMTV 20h ( « 90 mn ») / « L’heure des Pros week-end » ( Cnews)/ LCI ( 20h)+ France Info
TF1 audience rugby Angleterre/Afrique du Sud ( 15-16) ( Coupe du monde) + France 2 ( 13h) Leila Kaddour / TF1« 50 minutes Inside » (Isabelle Ithurburu) / C l’Hebdo (Aurelie Casse) + 20h30 le Samedi ( Delahousse) + TF1 – France 2 ( 20h)
TF1 audience « 50 minutes Inside » (Isabelle Ithurburu) / C l’Hebdo (Aurelie Casse) / « N’Oubliez pas les paroles » ( F2) / M6  le journal 19h45
Coupe du monde de rugby : l’Afrique du Sud élimine l’Angleterre à 2 minutes de la fin et se qualifie pour une finale face aux All Blacks
Chaînes INFO : part d’audience vendredi 20 octobre + BFMTV 20h ( « 90 mn ») / « L’heure des Pros week-end » ( Cnews)/ LCI ( 20h)+ France Info
TF1 audience rugby Argentine/Nouvelle-Zélande ( 6- 44) ( 1ère demi-finale Coupe du monde) + TPMP (/ Quotidien + Delahousse / Coudray
Israël-Hamas : 2 otages américaines libérées par le Hamas sont arrivées en Israël
Chaînes INFO : part d’audience jeudi 19 octobre -Darmanin ( BFMTV) + Ruquier 20h / « L’heure des Pros » ( Cnews)/ LCI ( 20h)
TF1 audience « Vise le coeur » ( Claire Keim) /France 2 édition spéciale « Israël/Gaza : l’onde de choc »( Caroline Roux /Julian Bugier)/ Kaamelott ( M6) + Quotidien /TPMP