Accueil

Médias

L'agence de communication MediaScope

Cinéma

Article précédent

Article suivant


PUBLICIS GROUPE : Publicis Groupe Launches Operations in Ecuador

Publicis Groupe Launches Operations in Ecuador
Paris, June 28, 2011 ­ Publicis Groupe announced today the launch of Publicis Ecuador, a new agency to be aligned with the Publicis Worldwide global advertising network.
Publicis Ecuador will open offices in both the capital of Quito and in the city of Guayaquil, the country’s business centre.
Cesar Bettencourt has been named agency Managing Director, and he will report to
Alejandro Cardoso, CEO of Publicis Latin America. Bettencourt was most recently EVP of
Publicis Venezuela, where he was responsible for the agency’s Nestlé business. David
Bamballi is named Executive Creative Director, while Macarena Llambí, Mauro Chacón and Leandro Lavizzari complete the creative team. All are award-wining creatives.
Publicis Ecuador will immediately handle business for Nestlé, Sanofi-Aventis and Movistar, and local management plans to recruit more than 50 employees by the end of the year.
The new agency will capitalize on the combined strengths of Publicis Worldwide’s international scale and creative capabilities, and the business acumen of Cesar
Bettencourt, in order to provide completely seamless solutions to its clients. This strategic initiative gives Publicis Groupe an important foothold into the rapidly-growing Ecuadorian market. According to the most recent ZenithOptimedia advertising expenditure estimates
(April 2011), the ad market in Ecuador grew by 10.4% in 2010.
This initiative will also allow Publicis Worldwide to strengthen its operations in the Latin
American market as a whole, a region where advertising expenditure grew by 13.9% in 2010, to reach approximately US$31.3 billion. In 2010, Publicis Groupe posted revenue of 284 m in Latin America. The region had an increase of 13.7% in organic growth and 30.4% on a reported basis. As of May 2011, Publicis Groupe headcount in Latin America represented approximately 4,000 permanent employees.
Jean-Yves Naouri, Executive Chairman of Publicis Worldwide, said, « The launch of
Publicis Ecuador gives Publicis Worldwide a new foothold in the promising Latin American market. Publicis is well-positioned to provide a compelling offer in this geography and this initiative will give us the strength and the scope to become true leaders in the region. »
Alejandro Cardoso, CEO of Publicis Latin America, added « I’ve worked with Cesar for several years now, and I think he is an excellent choice to lead these new operations.
David Bamballi’s record speaks for itself ­ he is Ecuador’s top creative and one of the most awarded creative directors in the region. It is great partnership. » He added, « Our network’s expansion into Ecuador is an excellent move for our network and one that will bring many opportunities for both our clients and our teams. »
Page 1 of 2

Télécharger le communiqué
!:!iframe http://www.nextnews.fr/upload/fr/nextnews%5Fpublicis%5Fgroupe%5Fpublicis%5Fgroupe%5Flaunches%5Foperations%5Fin%5Fecuador%5F56020%2EPDF!:!

En partenariat avec NextNews

Partager :
Partager :
 



Retrouvez lemediascope.fr sur :
Retrouvez-nous sur Facebook     Retrouvez-nous sur Twitter     Retrouvez notre flux RSS     Abonnez-vous pour recevoir nos articles par mail.    

L'actu>>

Chaînes INFO : part d’audience mercredi 25 octobre + Cnews devant BFMTV + (« L’heure des Pros » / Ruquier 20h ( BFMTV)
France 2 audience  » Les Invisibles » / Le meilleur pâtissier » ( M6) / TF1 ( 4ème) + »La grande librairie » ( Annie Ernaux, Daniel Pennac)+ Quotidien /TPMP
Sondage Présidentielle 2027 : Marine Le Pen en tête devant Macron et Mélenchon ( 3ème)
Chaînes INFO : part d’audience mardi 24 octobre + ( « L’heure des Pros » / Ruquier 20h ( BFMTV)
M6 audience nouvelle saison « La France a un incroyable talent 2023 » ( Éric Antoine)/ «Alexandra Ehle » (Julie Depardieu) ( France 3) / TF1 ( 3ème) + Quotidien /TPMP + 20h ( TF1- France 2)
(Vidéo) Israël : Le député LFI Aymeric Caron demande un « cessez-le-feu immédiat » / Macron rencontre le président de l’Autorité palestinienne à Ramallah
(Vidéo) Israël : en larmes, Nadine Morano craque en direct en témoignant des horreurs vues sur place
Chaînes INFO : part d’audience lundi 23 octobre ( Cnews devant BFMTV) + ( « L’heure des Pros » / Ruquier 20h ( BFMTV)
(Vidéo) Israël / Hamas : Macron arrivé à Tel-Aviv pour apporter le soutien de la France / 2 femmes otages libérées par le Hamas
Chaînes INFO : part d’audience dimanche 22 octobre + BFMTV  » Pas tous les jours dimanche » / « 120 mn » / Cnews « 20h »  » L’Heure des Pros week-end »)/ LCI ( Darius Rochebin( 20h)+ France Info
France 2 audience « Les aventures de Rabbi Jacob » + 20h30 le dimanche ( Caroline Fourest)+ TF1 / France 2 ( 20h) + » Beau Geste » ( F2)
(Vidéo) Israël renforce ses frappes sur Gaza, Macron attendu mardi en Israël
BFMTV a interrompu ses programmes : des individus ont fait irruption pendant l’interview de Marion Maréchal
Chaînes INFO : part d’audience samedi 21 octobre 2023 + BFMTV 20h ( « 90 mn ») / « L’heure des Pros week-end » ( Cnews)/ LCI ( 20h)+ France Info
TF1 audience rugby Angleterre/Afrique du Sud ( 15-16) ( Coupe du monde) + France 2 ( 13h) Leila Kaddour / TF1« 50 minutes Inside » (Isabelle Ithurburu) / C l’Hebdo (Aurelie Casse) + 20h30 le Samedi ( Delahousse) + TF1 – France 2 ( 20h)
TF1 audience « 50 minutes Inside » (Isabelle Ithurburu) / C l’Hebdo (Aurelie Casse) / « N’Oubliez pas les paroles » ( F2) / M6  le journal 19h45
Coupe du monde de rugby : l’Afrique du Sud élimine l’Angleterre à 2 minutes de la fin et se qualifie pour une finale face aux All Blacks
Chaînes INFO : part d’audience vendredi 20 octobre + BFMTV 20h ( « 90 mn ») / « L’heure des Pros week-end » ( Cnews)/ LCI ( 20h)+ France Info
TF1 audience rugby Argentine/Nouvelle-Zélande ( 6- 44) ( 1ère demi-finale Coupe du monde) + TPMP (/ Quotidien + Delahousse / Coudray
Israël-Hamas : 2 otages américaines libérées par le Hamas sont arrivées en Israël