Accueil

Médias

L'agence de communication MediaScope

Cinéma

Article précédent

Article suivant


VIVENDI : Vivendi, the inaugural winner of the Forum for Socially Responsible Investment Prize – Vigeo CAC 40 category

Paris, October 14, 2011
Vivendi, the inaugural winner of the Forum for Socially Responsible

Investment Prize ­ Vigeo CAC 40 category

Vivendi has won the inaugural prize of the Forum for Socially Responsible Investment ­ Vigeo* for CAC 40 companies. Established for the first time this year during the Socially Responsible Investment Week in
France, the prize was awarded Jean-Bernard Lévy, the Chairman of the Management Board of Vivendi, in the presence of Nathalie Kosciusko-Morizet, Minister for Ecology, Sustainable Development, Transport and Housing at a ceremony today.

The jury judged the performance of the companies on how they incorporate the main aspects of sustainable development (principles, targets and risks) into their corporate governance.

Vivendi’s contribution to sustainable development has widened the scope of its environmental and social concerns. Aware of its responsibility towards society, Vivendi as early as 2003 defined three specific and innovative challenges that are directly connected with its various businesses: the protection and support of young people in the use of the media and technologies; the promotion of cultural diversity in the production of content; and the sharing of knowledge, which, in particular, includes the fight against digital exclusion.

These three strategic challenges are very much part of the company’s business development and are taken into account in the calculation of the senior executives’ variable remuneration, on the basis of a set of targets and performance indicators.

About Vivendi

The best emotions, digitally Vivendi is at the heart of the worlds of content, platforms and interactive networks.
Vivendi combines the world leader in video games (Activision Blizzard), the world leader in music (Universal Music Group), the French leader in alternative telecoms (SFR), the Moroccan leader in telecoms (Maroc Telecom Group), the leading alternative telecoms provider in Brazil (GVT) and the French leader in pay-TV (Canal+ Group).

In 2010, Vivendi achieved revenues of 28.9 billion and adjusted net income of 2.7 billion. The Group has over 51,300 employees. www.vivendi.com
*: European expert in the assessment of companies and organisations with regard to their practices and performance on environmental, social and governance (« ESG ») issues

Télécharger le communiqué
!:!iframe http://www.nextnews.fr/upload/fr/nextnews%5Fvivendi%5Fvivendi%5Fthe%5Finaugural%5Fwinner%5Fof%5Fthe%5Fforum%5Ffor%5Fsocially%5Fresponsible%5Finvestment%5Fprize%5F%96%5Fvigeo%5Fcac%5F40%5Fcategory%5F56913%2EPDF!:!

En partenariat avec NextNews

Partager :
Partager :
 



Retrouvez lemediascope.fr sur :
Retrouvez-nous sur Facebook     Retrouvez-nous sur Twitter     Retrouvez notre flux RSS     Abonnez-vous pour recevoir nos articles par mail.    

L'actu>>

Chaînes INFO : part d’audience mercredi 1 novembre + (« L’Heure des Pros « / BFMTV ( 20h) « Ruquier » + LCI ( 20h) + France Info ( 20h)
France 2 audience « Candice Renoir » / Le meilleur pâtissier » ( M6) / TF1 ( 4ème) + »La grande librairie » ( Sophie Galabru, Panayotis Pascot)+ Quotidien /TPMP
Chaînes INFO : part d’audience mardi 31 octobre + (« L’Heure des Pros « / BFMTV ( 20h) « Ruquier » + LCI ( 20h) + France Info ( 20h)
France 2 audience  » Votre vie en jeux » ( 4ème) Nagui / B. Guillon/ « La France a un incroyable talent 2023 » ( 2ème) ( Éric Antoine)+ Quotidien /TPMP + 20h ( TF1- France 2)
L’AFP ( Agende France Presse) refuse de qualifier le Hamas de « terroriste » : la ministre de la culture et de la communication confirme financer en partie l’AFP mais affirme « que l’agence est indépendante »
Chaînes INFO : part d’audience lundi 30 octobre + (« L’Heure des Pros « / BFMTV ( 20h) « Ruquier » + LCI ( 20h) + France Info ( 20h)
(Vidéo) Antisémitisme : Cyril Hanouna menacé de mort indique qu’il lui est interdit pour sa sécurité faire des selfies : « Personne ne doit m approcher à moins de 2 mètres »
M6 audience  L’amour est dans le pré » / France 2  » Voyage en langue française » / Quotidien / TPMP+ 20 h (TF1- France 2)
Macron dénonce l’écriture inclusive appelant à « ne pas céder aux airs du temps »
Chaînes INFO : part d’audience dimanche 29 octobre + (« L’Heure des Pros week-end » ( Eliot Deval)/ BFMTV ( 20h) « 120 mn » )
TF1 audience « Les Eternels » + 20h30 le dimanche + France 2 Interview face cachée ( Hugo décrypte) Thomas Pesquet + journal de 13h  Leila Kaddour / TF1 / France 2 ( 20h) + ‘Beau Geste » ( France 2)
(Vidéo) Israël « Netanyahu est l’un des pires ennemis de la survie de l’Etat d’Israël » (Jacques Attali)
Chaînes INFO : part d’audience samedi 28 octobre + (« L’Heure des Pros week-end » ( Eliot Deval)/ BFMTV ( 20h)  » 90 mn » )
TF1 audience finale Coupe du monde de rugby Nouvelle Zélande All Blacks/ Afrique du Sud (11-12) + France 2 ( 13h) Leila Kaddour / TF1« 50 minutes Inside » (Isabelle Ithurburu) / C l’Hebdo (Aurelie Casse) + 20h30 le Samedi ( Thomas Sotto) + TF1 – France 2 ( 20h)
(Vidéo) Immobilier 2023 : « La crise s’amplifie, on ne vend pas, on ne peut plus acheter « 
TF1 audience « 50 minutes Inside » (Isabelle Ithurburu) / C l’Hebdo (Aurelie Casse) / « N’Oubliez pas les paroles » ( F2) / M6  le journal 19h45
( Vidéo) Israël- Le Hamas propose la libération des otages en contrepartie de la libération de tous les prisonniers palestiniens incarcérés en Israël
Protégé : France 2 : Leila Kaddour en tête des journalistes/ présentatrices TV préférées (OPINIONSCOPE sept 2023)
Chaînes INFO : part d’audience vendredi 27 octobre + (« L’Heure de Pros » / BFMTV ( 20h)  » 90 mn » )
TF1 audience ( petite finale) rugby Argentine/Angleterre (23-26)/ « Brassens par Brassens » ( près de 2 millions ) + “Quotidien”/ » TPMP » ( 20h France 2 Thomas Sotto/ TF1 ( A. Claire Coudray)